مقالات

ورود به سایت

  • ثبت نام

بازهم شکست؛ نگاهی به عملکرد بایرن در روسیه

جج.jpg

وبسایت رسمی هواداران بایرن مونیخ در ایران، بعد از شکست دیشب بایرن برابر روستوف نگاهی به دلایل احتمالی این شکست می کنیم تا شاید بتوانیم دیدگاه بهتری در مورد عملکرد ضعیف بایرن در بازی های اخیر داشته باشیم.

1- بد اشتوبر نا آماده

از حرکات و نوع راه رافتن بد اشتوبر هم حتی می شد فهمید که وی اصلا آن بداشتوبر قبل نیست، نکته جالب اینجا است که وی برای اولین بار در این فصل از ابتدا در ترکیب بایرن مونیخ قرار گرفته بود، و احتمالا شاید با این عملکرد آخرین باری باشد که در ترکیب اصلی و ابتدایی بازی قرار می گیرد، انتظاراتی که بد اشتوبر برآورده کرد چیزی پایین تر از حد متوسط بود، بارها و بارها در بازی روستوف هم در نبردهای هوایی و هم در نبردهای زمینی مقابل بازیکنان روستوف کم آورد، شاید بدترین اشتباهش در دقیقه 10 رخ داد جایی که وی با اولریش تداخل وظیفه پیدا کردند و توپ بلند که جلوی دروازه ارسال شد را با ضربه سری بسیار مبتدیانه دور کرد که البته دور هم نشد و بازیکن روستوف توپ را به سمت دورازه فرستاد و با سعی برنات توپ از روی خط دروازه به بیرون کشیده شد.

2- کاستا و چرخش های بیهوده

شاید همه ما هواداران بایرن کاستا را جانشین مناسبی برای روبن می دانستیم و فصل پیش در ابتدای حضورش در بایرن همه ما به وی امیدوار شده بودیم، حال با مقایسه عملکردش با روبن بیشتر به این اختلاف فاحش پی می بریم، حتی وی در نیمه اول بازی هم عملکرد نسبتا خوبی داشت اما وقتی بازی پیچیده و درگیرانه و تاکتیکی تر شد عملا کاستا از کار افتاد و در واقع به دلیل نداشتن بلوغ فکری در فوتبال حرکات مازی شکل به شیوه مازهایی که پاوولف و اسکینر برای موش ها طراحی می کردند از خود انجام می داد، تا بتواند به هر دری بزند شاید بتواند گلی به ثمر برساند که نتیجه را همه شما می دانید، جالب آنجا است که شاید یکی از تخصص های اصلی کاستا سانتر از جناحین است، اما سانترهای وی ما را بیشتر به یاد سانترهای بازیکنان فوتبال در پی اس می اندازد که انگار هر وقت می خواهد سانتر کند دو بار روی دکمه دایره می زند تا سانتر تا آنجا که می شود تند و تیز و تقریبا بی هدف جلوه کند، معمولا سانترهای کاستا هم همین روند را طی می کرد و بیشتر یا آنقدر تیز بود که به بازیکنان خودی نرسیده دفع می شد و یا آنقدر رو به داخل بود که توسط دروازه بان جمع می شد، آیا این ثمره آن همه هزینه برای این بازیکنه به ظاهر تاکتیکی و تکنیکی بود؟!!

3- جای فیلیپ لام کجاست؟

به یاد داریم که در زمان گواردیولا لام در خط هافبک بازی می کرد، در بازی دیشب هم ما لام را بیشتر در خط هافبک و یا در منطقه جریمه می دیدم این در حالی است که حتی در زمان پپ هم این رویکرد بازده خوبی نداشت، آنجلوتی در واقع فکر می کرد با این حرکت می تواند دامنه حرکت لام را افزایش دهد اما نمی دانست که عنصر جنگندگی تیم با لام با آن قد کوتاهش و قدرت بدنی نسبتا نصف شده اش خواهد گرفت، لام در این بازی دقت 84 درصد را ثبت کرد که ما از لام انتظار بیشتری در این زمینه داشتیم، وی پویا نبود هرچند که در برخی مواقع پاسخ های خوبی ارسال می کرد، شاید عجیب ترین صحنه برای ما زمان شروع بازی در نیمه دوم بود که ریبری توپ را سانتر کرد و چه کسی هد زد، لوا؟ نه لام! حال این سوال مطرح می شود که لوا کجا بود؟!! عملکرد رافنینا هم در این بازی به شدت ضعیف بود که از ان می گذریم و متاسفانه پاس های بی هدف و سانترهایی که به مقصد نمی رسیدند مهمترین چالش پیش روی رافینیا بود که انگار تمامی هم ندارد.

4- عدم اعتماد به سانچز

چرا بایرن به سانچز اعتماد نمی کند، آن همه پول برای چه بود، وی از معدود بازیکنان پر انرژی و قدرتی بایرن بود که عملکرد خوبی داشت، با خروجش در دقیقه 73 و ورود مولر به بازی عملا هیچ حمله خاصی از خط هافبک بایرن شروع نشد که می توان بزرگترین ضعف آنجلوتی در بازی دیشب باشد.

5- اصرار بر تاکتیک نخ نما!

بازی شروع شد و باز هم بایرن با سیستم 4-3-3 بازی را شروع کرد سیستمی که وینگرهای خوبی را می طلبد اما باز هم شاهد عملکرد ضعیف تیم با این سیستم بودیم، البته این ایراد به گواردیولا هم وارد بود که با وجود نداشتن گوش های قدرتمند که همیشه مصدوم بودند از مولر به عنوان وینگر استفاده می کرد که تقریبا هیچ وقت هم خوب جواب نمی داد، در واقع سیستم 4-3-3 برای بایرن یک سیستم نا امید کننده و نخ نما است، به نظر می رسد سیستم 4-2-3-1 بهترین سیستم برای بایرن است که در زمان هاینکس استفاده می شد، در واقع اصرار بر استفاده سیستم 4-3-3 مولر را به یک بازیکن بی خاصیت تبدیل می کند که عدم موفقیتش روحیه وی را برای ادامه فصل تضعیف می کند، به نظر می رسد آنجلوتی حتما باید از دو هافبک تدافعی استفاده کند تا شاید بایرن به روزهای اوجش برگردد.

نظرات  

i.g-b.p
+4 #1 i.g-b.p 1395-09-04 16:15
در صورت نبود روبری ۲-۲-۲-۴بهترین سیستمه مولر و لوا اون بالا انقد جون میکنن تا گل دریاد کاستا و ریبری مکمل خوبی با لام و الابا میشن حالا که کارلو سانتر میخواد میتونه با این ترکیب یه دنیا سانتر بفرسته توی باکس
تیاگو الکانتارا و ویدالم رو خط جون میکنن
فک کنم جواب بده تا وینگامون قشنگ جون بگیرن
البته میگم روبری روشون حساب نمیشه کرد و کیمیچو کوکو با دوندگیشون میتونن توی این سیستم کمک به دفاع و حمله کنن
محمد کریمی
+8 #2 محمد کریمی 1395-09-04 16:24
به نظرم ۴۲۳۱ بهترین سیستمه با حضور هوملز مارتینز الابا کیمیچ سانچز ویدال ریبری کاستا (روبن) لوا (مولر).
davood bayern
+6 #3 davood bayern 1395-09-04 17:16
خداکنه شانس بیاره این بایرن توفینال بره. ..اخرین باری که دومشدن رفتن فینال ...فقط اتلتیکوروبدجورب زنننن همین بسه
Mojtaba.32
+2 #4 Mojtaba.32 1395-09-04 17:31
تنها سیستمی که با ترکیب فعلی بایرن جواب می ده همون 4-2-3-1 هست و بس
رهگذر
+3 #5 رهگذر 1395-09-04 17:31
متاسفانه بایر شده شیر بی یال و دم و اشکم ..... بازیکنهایی بزرگ اسم ولی در عمل پیر و از کار افتاده و مجبوره این فصل و با همین بازیکنها سر کنه پس کارلو باید دنبال سیستمی باشه که بتونه با همین بازیکن ها بهترین نتیجه رو بگیره همونطور که توی متن اومده شاید بهترین سیستم همون 4231 باشه و همچنین بازی بیشتر به جوونهایی مثل سانچز و کیمیچ که به خاطر جوونیشون جور همبازی های دیگه رو هم تا حدودی بکشن و دست اخر چاشنی شانس که همیشه همراه کارلو بوده و انشا الله امسال هم باهاش باشه تا ببینیم فصل بعد به سران باشگاه یه کم بر میخوره و یک خونه تکونی اساسی میکنن ؟؟؟؟؟؟
i.g-b.p
+5 #6 i.g-b.p 1395-09-04 18:51
منتظرم بببنم شانسه زیاده کارلو به شانس گ و ه بایرن میچربه!
siavash Sia
+6 #7 siavash Sia 1395-09-04 20:17
آقا انصافا دیگه زمان و زمین رو به هم آوردید سر دوتا باخت!
کجای این تیم پیره؟!؟!؟!؟
به جز لام و روبری و آلونسو بقیه توبهترین سن و اوج بازیشون هستن!
تازه روبری همچنان دارن خوب بازی میکنن انصافا. البته اگه باشن!!
سالی که قهرمان اروپا شدیم هم، اگه اشتباه نکنم به باته بوریسف که اتفاقا اونم روسی بود باختیم تو گروهی لیگ قهرمانان.
ما بایرنیا متاسفانه از یاد بردیم یک تیم در طول فصل فراز و نشیب داره و به مشکل میخوره و از اشتباهاتش درس میگیره بهتر میشه، چون سه سال مربی‌ای داشتیم که تیمش خیلی عالی بود، ولی اگه به مشکلی میخورد مطمین بودیم اینقدر به اون اشتباه اصرار میکنه تا آخرش حذف بشیم از چمپیونزلیگ!
بی‌خیال بابا ... این فوتباله ... چه فایده همیشه اون بالا باشی؟! من اتفاقا تیم که نزول کنه و بعد اوج بگیره رو بیشتر میپسندم :4:
Pouyan
+3 #8 Pouyan 1395-09-04 20:31
مرسی از مجتبی عزیز ، اوج هنر باداشتوبر و اولریش در این بازی نمایان بود
ram_kral
+1 #9 ram_kral 1395-09-05 03:04
به نقل از siavash Sia:
آقا انصافا دیگه زمان و زمین رو به هم آوردید سر دوتا باخت!
کجای این تیم پیره؟!؟!؟!؟
به جز لام و روبری و آلونسو بقیه توبهترین سن و اوج بازیشون هستن!
تازه روبری همچنان دارن خوب بازی میکنن انصافا. البته اگه باشن!!
سالی که قهرمان اروپا شدیم هم، اگه اشتباه نکنم به باته بوریسف که اتفاقا اونم روسی بود باختیم تو گروهی لیگ قهرمانان.
ما بایرنیا متاسفانه از یاد بردیم یک تیم در طول فصل فراز و نشیب داره و به مشکل میخوره و از اشتباهاتش درس میگیره بهتر میشه، چون سه سال مربی‌ای داشتیم که تیمش خیلی عالی بود، ولی اگه به مشکلی میخورد مطمین بودیم اینقدر به اون اشتباه اصرار میکنه تا آخرش حذف بشیم از چمپیونزلیگ!
بی‌خیال بابا ... این فوتباله ... چه فایده همیشه اون بالا باشی؟! من اتفاقا تیم که نزول کنه و بعد اوج بگیره رو بیشتر میپسندم :4:

---------------------------------------------------------------------
سلام. اقا این بازیکنهای که شمردی شد 5 نفر از 11 بازیکن درون زمین -یعنی 50 درصد بدون حساب دروازه بان - به نظرتون کم درصدیه؟ خوب با بالا رفتن سن بازیکن کاراییش میاد پایین ، کارایی بدنیش زود مصدوم میشه کم انرژی تر میشه -انگیزه رو هر جوری حساب کنی کمتر میشه نسبت به یه بازیکن جوان و جویای نام - به نظرم این فصل بهترین زمان برای کنار گذاشتن برخی هست با پیدا کردن جایگزینهای مناسب -- به نظرم نهایتا روبن و ریبری یه فصل دیگه بتون به درد تیم بخورن اونم به نظرم اگه رو نیمکت باشن و خریدهای خوبی هم داشته باشیم . احتمالا این فصل اخرین فصل الونسو و رافینیاست به جمع اینا باید بادشتوبرم اضافه کرد به جای دروازه بانهای ذخیره اینچنینی یکی از جوانان بیارن تا مثل دوناراما چند سال بعد به درد تیم بخوره-فیلپ لام سال به سال داره بدتر میشه اون لام سابق نیست چه دفاع راست چه هافبک دفاعی - الان بایرن از لحاظ اسم بازیکنان گنده اس ولی کاراییشون ضعیفه و پشتوانه در برخی از پست های برای سالهای اینده نداره مثل دفاع راست مثل مهاجم مثل وینگر های راست و چپ فقط هافبکهامون خوبن


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید!

نظرسنجی

از عملکرد باشگاه در پنجره زمستانی رضایت دارید؟

بله - 37.9%
خیر - 62.1%

نتیجه دیدار اخیر آلمان

23-03-2024 23:15 - دوستانه 2024
فرانسه 0 : 2 آلمان

نتیجه دیدار قبلی بایرن

16-03-2024 18:00 - هفته بیست و ششم
دارمشتات 2 : 5 بایرن مونیخ

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2023/24

تیم
بازی برد باخت امتیاز
1
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 26 22 0 70
2
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 26 19 4 60
3
اشتوتگارت
اشتوتگارت 26 18 6 56
4
دورتموند
دورتموند 26 14 4 50
5
لایپزیک
لایپزیک 26 15 7 49
6
فرانکفورت
فرانکفورت 26 10 6 40
7
آگزبورگ
آگزبورگ 26 9 9 35

بایرن در فصل 2023-24

آمار سایت

کاربران
1268
مطالب
10898
  • ما 345 مهمان و 4 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

29752523

درباره سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 1392 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران و هواداران باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون رسمی با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می‌شود.
با مدیریت و سردبیری سید علی قره‌زاده