لیگ قهرمانان

ورود به سایت

  • ثبت نام

دوم شدن در گروه، اتفاقی خوب یا بد؟

 

به گزارش وبسایت رسمی هواداران بایرن،امشب دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به اتمام رسید و تیم های صعود کننده به طور کامل مشخص شدند. اما باواریایی ها این فصل را در رتبه ی دوم گروه خود به پایان رساندند،اتفاقی که پس از 5 فصل رخ داده است. آخرین بار در دوره ی فن خال هلندی بایرن پس از بوردو به عنوان تیم دوم صعود کرد و البته در پایان توانست خود را به فینال رقابت ها برساند تا خاطره ی باواریایی ها از آخرین دوم شدنشان در دور گروهی چندان بد نباشد.

اما این فصل تفاوت های فراوانی با فصل 2009-10 دارد. آن موقع رقبای احتمالی بایرن منچستر یونایتد، رئال مادرید، چلسی، فیورنتینا،بارسلونا، سویا و آرسنال بودند که طبق قرعه فیورنتینا انتخاب شد. اما این فصل شاید دوم شدن بایرن به مراتب برایش بهتر از کسب سرگروهی باشد.

باید نگاهی بیندازیم به تیم های نخست گروه های هشت گانه:

آرسنال، ناپولی، بارسلونا، اتلتیکومادرید، موناکو، دورتموند، لسترسیتی، یوونتوس

 

از این بین احتمال برخورد با اتلتیکو و دورتموند وجود ندارد پس رقبای بایرن یکی از تیم های آرسنال، ناپولی، بارسلونا ،موناکو، لسترسیتی و یوونتوس خواهند بود.

در این بین دیدار با موناکو،ناپولی، لستر و شاید آرسنال برای بایرن دغدغه ی خاصی محسوب نشود و نگرانی باواریایی ها از برخورد زودرس با بارسلونا و یوونتوس باشد. یوونتوس اگرچه تیم قدرتمندی دارد اما در سالیان اخیر همواره برابر بایرن شکست خورده است، از جمله فصل قبل،فصله سه گانه و آخرین باری که بایرن در گروهش دوم شد!

اما پر بیراه نگفته ایم که اگر ادعا کنیم در صورت برخورد با بارسلونا همه چیز یکسان می باشد و شانس هر دو تیم برابر است.

بایرن تا کنون 34 بار برابر این 6 تیم در اروپا به میدان رفته است که 17 برد(50%) و 9 (27%)شکست حاصلش بوده. همچنین بایرن در 10 باری که در دور حذفی با این تیم ها دیدار کرده 7 بار(70%) موفق به صعود شده است.

اما بایرن اگر در گروهش اول می شد، با یکی از تیم های زیر دیدار می کرد:

پاری سن ژرمن، بنفیکا، منچستر سیتی، رئال مادرید، پورتو، سویا

 

در این صورت هم رئال مادرید و منچستر سیتی دو قرعه ی مشکل محسوب می شدند. رئال این روزها آماده تر از بارسلوناست و منچستر سیتی هم با پپ گواردیولا، تیمی متفاوت تر از گذشته شده است.

قدرت پاری سن ژرمن نیز تقریبا با آرسنال یکی است و بنفیکا، پورتو و سویا هم رقیب خاصی محسوب نمی شدند.

بایرن با این تیم ها هم 49 بار تا کنون دیدار داشته که 24 (49%) برد و 18 شکست (37%) حاصلش بوده. در ادوار حذفی هم بایرن در 15 باری که ب این تیم ها دیدار کرده، 10 بار(67%) موفق به صعود شده است.

شاید با در نظر گرفتن این نکته که تیم سرگروه بازی برگشت را میزبان می شود، بتوان گفت که اول شدن بایرن در گروهش گزینه ی بهتری بود، چرا که رقبای احتمالی بایرن در هر دو حالت حتی از بابت آماری هم تفاوت آنچنانی ندارند، و شاید حتی باختن سرگروهی به اتلتیکو به سود بایرن هم بشود. نظر شما چیست؟

نظرات  

Ram_kral
+11 #1 Ram_kral 1395-09-18 02:33
سلام. نمیدونم چرا امسال اکثر مربیان دوست ندارن با یووه دیدار کنند!
به امید اسانترین قرعه برای بایرن.
i.g-b.p
+9 #2 i.g-b.p 1395-09-18 02:47
مقاله عالی بود مرسی
خوبه که خبر جدیدا زیاد میزارین بازم مرسی
Mojtaba.32
+7 #3 Mojtaba.32 1395-09-18 02:50
ممنون سید
من می گم می خوریم به موناکو
یعنی صد در صد
The Fallen
+8 #4 The Fallen 1395-09-18 03:53
اصلا حال و حوصله‌ی بارسلونا رو ندارم. اه
گرچه آرسنال جوگیر بشه خطرناک میشه و
یووه هم سیستم دفاعیش خفنه ولی حداقل بازی هیجان انگیز میشه.
فکر میکنم به نفع شد دوم شدیم.
بایرن بالاتر از همه
+3 #5 بایرن بالاتر از همه 1395-09-18 04:20
واقعا نمیشه گفت، اول شدن بهتر بود یا دوم شدن. اگه اول میشدیم، ممکن بود بخوریم به رئال یا سیتی یا پاریس. حالا هم که دوم شدیم، ممکنه بخوریم به بارسا، یووه یا آرسنال. پس تفاوت زیادی نداره. اینم که بعضیا میگن، تیم اول، بازی دومشو تو زمین خودی می کنه و این یه امتیازه، به نظر من، امتیاز مهمی نیست. یادتون نره که تو فصل های 2012-2011 و 2013-2012 در نیمه نهایی، به ترتیب، رئال و بارسا رو حذف کردیم و به فینال رسیدیم، در حالیکه هر دو بازی برگشت، در زمین حریف بود. در حالی که در هر سه سال پپ، بازی نیمه نهایی، بازی برگشت، زمین ما بود و در هر سه مورد، حذف شدیم. به نظر من، تفاوت زیادی نداره. ممکنه وقتی که همه چیز مساوی بشه، بازی تو وقت اضافی تو زمین حریف، سخت تر باشه. ولی ما فصل 2012-2011، رئالو در سانتیاگو تو پنالتی ها بردیم و چلسی هم تو آلیانز، تو پنالتی ها ما رو برد. بایرن از این شانسا نداره که قرعه راحت بهش بخوره. من بیشتر به شانس کارلتو امیدوارم. در ضمن، قرعه راحت تر خیلی مهمه. تیمای کارلتو معمولا تو لیگ قهرمانان روند صعودی دارن و هر چی تیم بالاتر بیاد، بازیش بهتر میشه. اگه قرعه سختی داشته باشیم، امکان حذفمون بیشتر از صعودمونه ولی اگه تیم تا یک چهارم یا نیمه نهایی بالا بیاد، اونوقت، امکان صعودمون بیشتر از حذف شدنمونه، حالا حریف هر کی که میخاد باشه.
کان مقدس
+4 #6 کان مقدس 1395-09-18 05:41
چاکریم برو بچ.
والا فک نمیکرپم حتی از بابت اماری هم اینقد
شبیه ب هم بشه.
انگار واقعا فرقی نداشت.
اما شخص من بارسا رو راحت تر از ریال ،
یووه رو راحت تر از سیتی میدونم.
یعنی راضی ام از دومی.
قرعه هم فک کنم ناپولی بخوریم
شواینی
+5 #7 شواینی 1395-09-18 07:10
امروزه اکر قدرت تیمها برابر باشه نیم اول میزبان باشه بهتره چون بازی برگشت دیگه راه و روش بازی کردن دست خودشه اما بازی اول میهمان باشه باب میل حریف باید بازی کنه
mohammadamin
+6 #8 mohammadamin 1395-09-18 09:54
فقط و فقط لستر!هر شب دارم خواب لستر میبینم! :4:
i.g-b.p
+2 #9 i.g-b.p 1395-09-18 10:03
شما بهم بگین بد بینم
اما میخوریم به بارسا
davood bayern
0 #10 davood bayern 1395-09-18 11:10
100درصد میخوریم به لستر ...
arash_kashan21
+4 #11 arash_kashan21 1395-09-18 12:44
بهترين تيم واسه ما همون يووه است
به چند دليل
اول اينكه بايرن از دوران اوج اش و مدعي بودن اش كيلومتر ها فاصله داره ، با بازي هاي لجن بوندس هم هيچ وقت به بايرن قهرماني نميرسن
دوم اينكه تيم ها بعد از نيم فصل خود خودشون ميشن و تا اخر همين ميمونن
٢/٥ ماه وقت كه تو المان ٤٠روزش تعطيله و اگه يووه باشه ، اين ٢/٥ ماه رو خيلي سخت جدي ميگيرن و موتور تيم راه ميوفته تا اخر فصل
بارسا هم همين شرايط رو تقريبا واسمون داره ، ولي هيلي سختر و قوي تر ولي از اون ظرف ميدونيم كه بارسا نيم فصل دوم خود واقعي اش ميشه و يه كمي واسه بايرن مشكله به اين زودي بعد از راه افتادن موتور اش بخوره به يه تيم تاكنيكي و پرخلاقيت

من يووه رو ترجيح ميدم حالا هزار هم واسه انجلوتي گربه سياه باشه ولي بهترين گزينه واسه روشن شدن موتور تيم ه
lln
+2 #12 lln 1395-09-18 13:08
من دوست دارم به بارسا بخوریم یا می زنیمشون و قدرتمونو نشون میدیم یا همین جا حذف میشیم و مدیران می فهمن این ره به ترکستان است و باید تیمو ترمیم کنن
یک سود دیگه هم داره که در تعطیلات نیم فصل هدف میره برای شکست بارسا خود این باعث تلاش بیشترشون میشه
احمد
+4 #13 احمد 1395-09-18 16:37
انتخاب آخر من بارساست، بعد یووه و بعدش آرسنال. تیمهای دیگه اگرچه روی کاغذ ضعیفترین ولی همشون می تونن دردسر درست کنند. پارسال وقتی با یووه افتادیم اصلا نترسیدم ولی امسال یه خورده سختتره. آرسنال هم همیشه جلوی ما یه رقیب حذف شده بوده، ولی ممکنه امسال مشکل ساز باشه، ولی به هر حال از نظر من به غیر از بارسا بقیه تیمها از ما ضعیفترن.
مطلب بعدی درمورد میزبان بودن بازی برگشته،از دیروز می خواستم اینو بگم که الان دیدم "بایرن بالاتر از همه " بهش اشاره کرده. از نظر من نه تنها زیاد فرقی نداره بلکه اگه بازی اول میزبان باشیم بهتره.تو ۵ سال اخیر ۲ سال پیاپی تو نیمه نهایی بردیم که هردو رو بازی اول میزبان بودیم(رئال و بارسا) ۳بار هم باختیم که هر ۳تا رو بازی اول مهمان بودیم(رئال. بارسا.آتلتیکو) شما فکر کنین همین قضیه برای رئال و بارسا در ۲ دوره ای که با ما افتادند صدق میکنه. بارسا ۲ بار با بایرن و ۲ بار با چلسی بازی کرد که هر۲باری که اول میزبان بود صعود کرد و بالعکس. تازه بازی با اینتر که حذف شدن همین طور بود. یا حذف رئال مقابل یووه و بایرن تو بازی برگشت در مادرید.
احمد
+3 #14 احمد 1395-09-18 16:46
در مورد قرعه هم بگم که دوستان بی خود دنبال رقیب سختتر و ... نباشند.اینکه قهرمان باید همه رو ببره و... حرف الکیه. تا میتونیم باید با رقیب راحتتر بیفتیم. اگه بجای۱۶ تا تیم ۱۷ تا بودند من دوست داشتم بایرن استراحت بخوره. چند ساله تو دور حذفی دارم اینارو میگم، چون جام مهمه نه چیز دیگه. بذار بیفتیم مثلا با لستر و بعد با برنده ناپولی و لورکوزن. هیچ دلیلی نداره دوست داشته باشیم بیفتیم با بارسا. بذار رئال بیفته با یووه و برنده شون بیفته با برنده بارسا و پی اس جی و... وقتی حسابی از خجالت هم دراومدن از همه ضعیفتر تو فینال بیفته با ما.
فینال رویایی من هم بایرن و دورتمونده.
کان مقدس
+3 #15 کان مقدس 1395-09-18 18:58
به نقل از احمد:
در مورد قرعه هم بگم که دوستان بی خود دنبال رقیب سختتر و ... نباشند.اینکه قهرمان باید همه رو ببره و... حرف الکیه. تا میتونیم باید با رقیب راحتتر بیفتیم. اگه بجای۱۶ تا تیم ۱۷ تا بودند من دوست داشتم بایرن استراحت بخوره. چند ساله تو دور حذفی دارم اینارو میگم، چون جام مهمه نه چیز دیگه. بذار بیفتیم مثلا با لستر و بعد با برنده ناپولی و لورکوزن. هیچ دلیلی نداره دوست داشته باشیم بیفتیم با بارسا. بذار رئال بیفته با یووه و برنده شون بیفته با برنده بارسا و پی اس جی و... وقتی حسابی از خجالت هم دراومدن از همه ضعیفتر تو فینال بیفته با ما.
فینال رویایی من هم بایرن و دورتمونده.

کاملا موافقم.فول لایک.
متاسفانه ی دید بدی که هست اینه که میگن یا بخوریم به رئال، اگه میخایم قهرمان بشیم هرو ببریم و از ای حرفا.
در حالیکه شانس مولفه ی اصلی قهرمان شدن تو سی اله.
بازی های حذفی هست و یک اشتباه مساوی با حذف شدن هست.
بهتره تا میتونه تیم ضعیف بخوره بهمون.
i.g-b.p
+3 #16 i.g-b.p 1395-09-18 20:03
دقیقا بارسا فصل سه گانه اخرش دقیقا تا فینال به هرکی خورد فقط اسمش گنده بود دسته کم ۶-۷تا مصدوم داشت

رعال پارسال دقیقا توی هرمرحله به اسون ترین حریف ممکن خورد همونم یک لشگر مصدوم داشت ود حین بازی با رعال بازم مصدوم میداد مثلا داوید سیلوا از سیتی درکسلر از وولف و دروسی از روم!!!منهای گلای افسایدشون پنالتی گرفته نشده ی سیتی حذف جالب بایرن اینور و پنالتی خراب کردنای فران وگریز توی فینال!!

میبینین که باخرشانسی هرچه تمام تر اومدن بالا گروهاشونم اسون بوده
بارسا هم توی فینال به لطف شاهکاره بونوچی باخت وگرنه من معتقدم یووه میبرد یا در حالت خوب توی پنالتیا میباخت


کلا بخشه زیادی از قهرمانی های اخیر با شانس بوده بارسا در ۲۰۰۹و۲۰۱۵رعال در ۲۰۱۶و تا حدودی۲۰۱۴و چلسی در ۲۰۱۲
بایرن اینتر و بارسا در ۲۰۱۱با اقتدار قهرمان شدن بقیه ما کمکه مافیا و خدا بوده:|| !!!!!
Pouyan
+3 #17 Pouyan 1395-09-18 21:44
بنظرم تنها تیمی که نمیخوام بهش بخوریم بارسلون
و از رویارویی با لستر سیتی و موناکو خیلی خوشحال میشوم
کسی میدونه که مراسم قرعه کشی رو کدوم کانال فردا پخش میکنه ؟
Mojtaba.32
+3 #18 Mojtaba.32 1395-09-18 22:09
به نقل از Pouyan:
بنظرم تنها تیمی که نمیخوام بهش بخوریم بارسلون
و از رویارویی با لستر سیتی و موناکو خیلی خوشحال میشوم
کسی میدونه که مراسم قرعه کشی رو کدوم کانال فردا پخش میکنه ؟

همین جا ما پوشش می دیم
و لیست پخش زنده رو می زاریم
افنبرگ
+1 #19 افنبرگ 1395-09-18 22:23
به نقل از Pouyan:
بنظرم تنها تیمی که نمیخوام بهش بخوریم بارسلون
و از رویارویی با لستر سیتی و موناکو خیلی خوشحال میشوم
کسی میدونه که مراسم قرعه کشی رو کدوم کانال فردا پخش میکنه ؟

قرعه کشی دوشنبه است.


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید!

نظرسنجی

از عملکرد باشگاه در پنجره زمستانی رضایت دارید؟

بله - 37.9%
خیر - 62.1%

نتیجه دیدار اخیر آلمان

23-03-2024 23:15 - دوستانه 2024
فرانسه 0 : 2 آلمان

نتیجه دیدار قبلی بایرن

16-03-2024 18:00 - هفته بیست و ششم
دارمشتات 2 : 5 بایرن مونیخ

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2023/24

تیم
بازی برد باخت امتیاز
1
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 26 22 0 70
2
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 26 19 4 60
3
اشتوتگارت
اشتوتگارت 26 18 6 56
4
دورتموند
دورتموند 26 14 4 50
5
لایپزیک
لایپزیک 26 15 7 49
6
فرانکفورت
فرانکفورت 26 10 6 40
7
آگزبورگ
آگزبورگ 26 9 9 35

بایرن در فصل 2023-24

کاربران آنلاین

آمار سایت

کاربران
1268
مطالب
10899
  • ما 213 مهمان و 1 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

29755286

درباره سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 1392 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران و هواداران باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون رسمی با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می‌شود.
با مدیریت و سردبیری سید علی قره‌زاده