مقالات شما

ورود به سایت

  • ثبت نام

نیم نگاهی به خریدهای دهه ی اخیر بایرن

team7.jpg

به گزارش FCBAVARIA.IR- وبسایت رسمی هواداران بایرن،فصل 2005-6 باشگاهی برای بایرن آن زمان فصلی قابل قبول بود.تیم تحت هدایت فلیکس ماگات با 5 امتیاز برتری نسبت به وردربرمن قهرمان بوندس لیگا شد و در جام حذفی هم با تک گل دیوید پیزارو فرانکفورت را شکست داد و دوگانه ی داخلی را کسب نمود.در لیگ قهرمانان اما بسبب شکست 5-2 برابر میلان تیم بایرن در همان ابتدای راه حذفی از دور مسابقات کنار رفت.

بعد از کسب قهرمانی در سال 2000-1 در اروپا،بایرن تا سال 2005-6 هیچگاه پا فراتر از مرحله ی یک چهارم نهایی نگذاشته بود.و شاید سطح توقع سران باواریایی ها از تیم،باعث شد که حتی حذف در مرحله ی یک هشتم نهایی فصل 2005-6 هم آن ها را مجاب به خریدهایی گران قیمت نکند.چون بایرن برای شروع فصل 2006-7 تنها سه بازیکن را جذب نمود:پودولسکی با حدود 10 میلیون یورو از کلن،فن بویتن با 8 میلیون از هامبورگ و فن بومل با 6 میلیون از بارسلونا(جمعا24 میلیون).همچنین هوملس و استفان فورستنر هم از تیم دو به تیم نخست راه داده شدند.

در بین بازیکنان جدا شده هم نام گوئررو دیده می شود که با2.5 میلیون به هامبورگ پیوست و  بالاک و زی روبرتو هم بسبب اتمام قراردادشان رایگان به چلسی و ناسیونال پیوتسند.دوس سانتوس به وولفسبورگ قرض داده شد و لیزارازو،دایسلر و یره میس هم کفش هایشان را آویختند.

با احتساب این خرید و فروش ها بایرن در فصل بعدی(2006-7) تحت هدایت ماگات کار خود را با برد 2-0 برابر دورتموند آغاز کرد و اما بسبب نتایج بد این مربی جایش را به هیتزفیلد داد.سرانجام بایرن فصل را در رتبه ی چهارم لیگ به پایان رساند،در جام حذفی بسبب شکست 4-2 برابر آخن حذف شد و در اروپا هم بسبب شکست 4-2 در مجموع دو بازی برابر میلان در مرحله ی 1/4 حذف شد.کسب رتبه چهارم بوندس لیگا به معنای این بود که بایرن حق شرکت در چمپیونز لیگ فصل بعد را ندارد.این اتفاق سران این تیم را به خریدهای بزرگ وا داشت:

فرانک ریبری با 25 میلیون از مارسی،کلوزه با 15 میلیون از برمن،یانسن با 14 میلیون از گلادباخ، برنو با 12 میلیون از سائوپائولو،لوکا تونی با 11 میلیون از فیورنتینا،سوسا با 9 میلیون از استودیانتس، کولاروف با یک ملیون از آلمانیا اخن،زی روبرتو با قرارداد قرضی یک میلیونی از ناسیونال خریدهای بایرن بودند(جمعا 88 میلیون).همچنین همیت آلتین تاپ بصورت آزاد از شالکه جذب شد.ساندرو واگنر از تیم دوم بایرن،کروس از تیم زیر 19 ساله ها و دوس سانتوس هم بسبب پایان قرارداد قرضی اش به تیم تزریق شدند.

پیش از شروع فصل هم هارگریوز با 25میلیون به منچستر پیوست؛سانتاکروز و ماکای هم با 5 میلیون بترتیب به بلکبرن و فاینورد فروخته شدند.دوس سانتوس با یک میلیون یورو به آلمریا،گورلتیز به کارلسروهه و هوملز به دورتموند قرض داده شدند و اسماعیل هم با 200 هزار یورو به هانوفر فروخته شد.پیزارو(چلسی)، حمیدزیچ (یوونتوس)و علی کریمی(قطر) هم بصورت رایگان از تیم جدا شدند.مهمت شول هم از دنیای فوتبال خداحافظی نمود.(جمعا 36 میلیون).

با احتساب این خرید ها بایرن فصل بعدی(2007-8) تحت هدایت ماگات قهرمانی بوندس لیگا و جام حذفی را کسب نمود.در جام یوفا هم تا مرحله ی نیمه هایی پیش رفت و بسبب شکست برابر زنیت از صعود به فینال بازماند.قهرمانی در دوگانه ی داخلی باعث شد تا سران تیم هیچ مبلغی برای خرید بازیکن برای فصل 2008-9 پرداخت نکنند!تیم بوروفسکی(برمن) و بوت(از بنفیکا) بصورت آزاد جذب تیم شدند.ماسیمو اودو از میلان و داناوان از لس آنجلس هم بصورت قرضی به تیم پیوستند و کرافت هم از تیم دوم به جمع بازیکنان اصلی اضافه شد.

پیش از شروع فصل مارسل یانسن با 8 میلیون به هامبورگ پیوست،کولاروف با 2 میلیون به هانوفر فروخته شد.مارکوس استین هافر هم با یک میلیون یورو به تیم فرانکفورت فروخته شد.تونی کروس به لورکوزن قرض داده شد و دوس سانتوس و واگنر هم بصورت رایگان به تیم های پاراننزه و دویسبورگ فروخته شدند.فورستنر به تیم دوم فرستاده شد.ضمن اینکه اولیور کان،برند درهر و سانیول هم از دنیای فوتبال خداحافظی نمودند.(جمعا 11 میلیون).

اما فصل 2008-9 برای بایرن جامی در بر نداشت.در حالیکه کلینزمن از ابتدا سکان هدایت تیم را بر عهده داشت و پیش از اتمام فصل جایش را به هینکس داد،بایرن لیگ را در رتبه ی دوم به پایان برد،در جام حذفی و اروپا هم در مرحله ی 1/4 بواسطه ی شکست سنگین برابر لورکوزن و بارسلونا حذف شد.همانند انتظار،این ناکامی باز هم باعث دست به جیب شدن سران تیم شد:

برای فصل 2009-10 ماریوگومز با 30 میلیون از اشتوتگارت خریداری شد.آرین روبن با 24 میلیون از رئال جذب شد.تیموشچوک با 11 میلیو و پرانیچ با 7.5 میلیون هم از تیم هایب زنیت و خیرنفین به تیم اضافه شدند.برافهاید با 2 میلیون از توئنته به تیم آورده شد.همچنین اولیچ و بائوم یوهان هم بصورت آزاد از هامبورگ و گلادباخ به تیم اصلی اضافه شدند.از تیم دوم هم توماس مولر، بداشتوبر، اکیکی و کونتنو به تیم نخست راه پیدا کردند.(جمعا 74 میلیون).

در بین جداشدگان هم این نام ها دیده میشوند.پودولسکی با 10 میلیون به کلن فروخته شد و لوسیو با 7 میلیون به اینتر.هوملز با 4 میلیون قراردادش را با دورتموند قطعی کرد.بائوم یوهان با 1 میلیون به شالکه پیوست و بوروفسکی هم با 700 هزار یورو به تیم سابقش پیوست.لوکا تونی (رم)،برافهاید(سلتیک)،اوتل و برنو(نورنبرگ) و سوسا(استودیانتس) هم قرضی از تیم جداشدند( جمعا 22.5 میلیون).

این خریدهای با کیفیت و همچنین حضور لوئبس فن خال در راس هدایت تیم سالی قابل قبول برای تیم رقم زد.بایرن ضمن کسب دوگانه ی داخلی آلمان،در اروپا هم به فینال رسید و آن جا با قبول شکست برابر اینتر نائب قهرمان شد.

باز هم همانطور که انتظار می رفت،این موفقیت سران بایرن را به فکر حفظ سرمایه ی باشگاه انداخت.به گونه ای که تیمی با عظمت بایرن برای فصل 2010-11 تنها لوئیز گوستاوو را با 17 میلیون از هافن هایم جذب کرد.آلابا هم از تیم دوم به تیم نخست اضافه شد.

پیش از اغاز فصل هم دمیکلیس و سوسا با 3 میلیون به مالاگا و ناپولی پیوستن.فن بومل(میلان) ، تونی( جنوا)،لل(هرتا برلین)، برافهاید(هافن هایم) و گورلیتز(اینگولشتات) هم بصورت رایگان از بایرن جدا شدند.دیوید آلابا به هافن هایم و اکیکی هم به نورنبرگ قرض داده شدند(جمعا 6 میلیون).

در فصل 2010-11 که فن خال(تا آوریل) و یانکر هدایتشان را بر عهده داشتند،بایرن در لیگ سوم شد.در جام حذفی بسبب شکست برابر شالکه در نیمه نهایی حذف شد و در اروپا هم با قبول شکست برابر اینتر در مرحله ی 1/8 از رقابت ها کنار رفت.

باز هم ناکامی،و باز هم دست به جیب شدن.برای فصل 2011-12،سران تیم با کمی ولخرجی، مانوئل نویر را با 29.5 میلیون از شالکه خریداری کردند و با پرداخت 13 میلیون بواتنگ را از من سیتی به مونی آوردند.آن ها همچنین رافینیا را با 5.5 میلیون از جنوا و پترسن را با 3 میلیون از کوتبوس به تیم اضافه نمودند.یوسامی ژاپنی هم با انتقال قرضی 300 هزار یورویی از گامبااوزکا به بایرن پیوست و ریدمولر از تیم دوم به تیم نخست اضافه شد.(جمعا 51 میلیون).

اما تنها اکیکی با رفتنش به برمن 5 میلیون برای بایرن درآمد زایی داشت و،چرا که کرافت و اوتل(هرتابرلین)،آلتین تاپ(رئال) و کلوزه(لاتزیو) بصورت آزاد از تیم جدا شدند.

با این تفاسیر فصل 2011-12 سه مقام دومی برای بایرن در پی داشت.یوپ هینکس که این بار از ابتدای فصل تیم را در دست گرفته بود در جام های داخلی آلمان به دورتموند و در اروپا هم به چلسی قافله را واگذار کرد.

اما ان ناکامی ها شروعی بود بر یک پایان تاریخی. ماریتنز  با 39.5 میلیون یورو از بیلبائو به بایرن پیوست تا رکوردی جدید خلق شود.ماندزوکیچ هم با 13 میلیون از وولفسبورگ خریدرای شد.شقیری با 11.6 میلیون از بازل،دانته با 4.5 میلیون از گلادباخ و ویزر با 800 هزار از کلن هم دیگر خریدای تیم بودند.ضمن اینکه اشتارک(هافن هایم)،پیزارو(برمن) و ریدر(زیر 19 ساله های شالکه) هم بصورت آزاد به تیم پیوستند.ویهراخ از تیم زیر 19 ساله ها و چان هم از تیم دوم به تیم اصلی اضافه شدند.(جمعا 69 ملیون).

پیش از شروع فصل تاریخی 2012-13،پترسن با نیم میلیون و بصورت قرضی به برمن پیوست.ویزر هم با همین قانون راهی کایزرسلاترن شد.اولیچ(وولفسبورگ) و پرانیچ(اسپورتینگ) هم بصورت آزاد از تیم جداشدند.بوت دستکش هایش را اویزان کرد و برنو هم بدلیل مسائل خانوادگی فوتبال را کنار گذاشت.

بایرن موفق شد نخستین سه گانه اش را با یوپ هینکس و در فصل 2012-13 کسب کند.در اواسط فصل خبر جاگیزنی گواردیولا با وی منتشر شد.سران بایرن برای مربی جوان و اسپانیایی شان در فصل 2013-14 مبلغی بالغ بر 61 میلیون یورو خرج کردند:

گوتزه با 36.5 میلیون که بالاترین انتقال درون لیگی بود از دورتموند به بایرن پیوست.تیاگو هم با نظر شخص پپ و با 24.6 میلیون از بارسلونا خریداری شد.کیرشهف از ماینز بصرت آزاد جذب شد و اشکوف،گرین و هویبرگ هم از تیم دوم به تیم اصلی اضافه شدند.

در لیست جداشدگان هم گوستاوو با 16 میلیون به وولفسبورگ پیوست.گومز با 15 میلیون راهی فیورنتینا شد.امره چان با 5 میلیون به لورکوزه عظیمت کرد و کیرشهف هم بصورت قرضی و با  500 هزار به شالکه پیوست.رید مولر(هالستین) و تیموشچوک(زنیت) هم بصورت آزاد از تیم جداشدند.( جمعا 39.5 میلیون).

با این خریدها بایرن و پپ تنها موفق به کسب دوگانه ی داخلی آلمان شدند و در اروپا بواسطه ی شکستی سنگین در نیمه نهایی حذف گردیدند.

برای فصل 2014-15 هم بن عطیه با 27.7 میلیون از رم به بایرن پیوست.برنات و آلونسو با 10 میلیون از والنسیا و رئال به جمع مونیخی ها اضافه شدند.رینا دیگر اسپانیایی بایرن بود که با 3 میلیون از لیورپول به مونیخ امد.کورت هم با 1 میلیون از گلادباخ 2 جذب شد.لواندوفسکی (دورتموند) و روده(فرانکفورت)هم بصورت آزاد جذب تیم شدند و گائودیو از تیم زیر 19 ساله ها به جمع یاران اصلی اضافه شد.(جمعا 51.5 میلیون)

در بین جداشدگان هم نام کروس که با 29.6 میلیون به رئال پیوست دیده می شود.همچنین ماندزوکیچ با 22 میلیون به دیگر تیم مادرید ملحق شد.کونتنتو با 1 میلیون راهی بوردو شد و اشکوف با 400 هزار به نورنبرگ پیوست.گرین با قرارداد قرضی 300 هزاری به هامبورگ ملحق شد.شقیری و هویبرگ هم بصورت قرضی راهی اینتر و آگزبورگ شدند.ریدر بصورت آزاد به ستوبال پیوست.ویلهراخ به تیم دوم فرستاده شد . فن بویتن از فوتبال کناره گیری کرد.

با این تفاسیر بایرن تنها توانست بوندس لیگا را فتح کند و در دو نیمه نهایی دیگر برابر دورتموند و بارسلونا حذف شد.

حال با شروع فصل نقل و انتقالات،اخباری به گوش می رسد که بایرن حضوری متفاوت در بازار خواهد داشت.بایرن تا کنون 41 میلیون بابت خرید سه بازیکن خرج کرده است و از فروش 4 بازیکن هم 18 میلیون درآمد داشته.

باید دید در ادامه ی کار بازار نقل و انتقالات چه پیش خواهد آمد.

نظرات  

Nimaking
+5 #1 Nimaking 1394-04-14 18:01
ممنون از مقاله خوب و کاملتون :44:
FC Hollywood
+4 #2 FC Hollywood 1394-04-14 21:26
از این لیست خریدهای بایرن در دهه گذشته فقط روبری بودن که بیشترین تاثیر رو در بایرن گذاشتن و همینطور بهترین بازیکنای دهه اخیر بایرنم بودن

مرسی علی جون
Heartland
+3 #3 Heartland 1394-04-14 21:29
مرسی مقاله کامل و همه جانبه ای بود، گریزی به سالهای رکود بعد از 2001 بود سیاست باشگاه تو این سالها هیچ وقت تغییر نکرده، خرید بازیکنان مستعد بوندسلیگا و خارج از آلمان، جذب ستارههای بوندسلیگا و یا خارج با صرف اصولی ترین هزینه ها. امیدوارم با نخریدن بازیکنای مثل دیماریا این سیاست پسندیده پابرجا بمونه.
FC Hollywood
+3 #4 FC Hollywood 1394-04-14 21:54
گفتی دیماریا
دیشب فقط 25 دقیقه تونست بازی کنه بعدش بخاطر کشیدگی ران پا بیرون رفت تو این 25 دقیقه خیلی خوب بازی کرد خدایش
ولی حالا می خوام بگم 50 60 میلیون یورو واسه بازیکنی که این همه مصدوم میشه عقلانیه ! ؟
ما خودمون دو نسخشو داریم روبری که خیلی شیشه ای هستند واقعا نیازی به نسخه سوم هست ؟؟؟
kaveh munich
+4 #5 kaveh munich 1394-04-14 23:47
ممنون بابت مقاله...
دیماریا تا موقعی که تو زمین بود آرژانتین بد نبود و شانس پیروز شدن داشت اما بعد از بیرون رفتن دیماریا تیم دقیقا تعطیل شد...
گزینه ی بهتر از دیماریا تو بازار موجوده؟! دیماریا یکیه که امتحانشو پس داده...اما اگه مثلا بخوایم همین پولو بابت گریزمان بدیم چه تضمینی هست تو بایرن هم جواب بده؟!گریزمان به نظرم حداقل یه فصل دیگه لازم داره تا خودشو به طور کامل اثبات کنه...
درمورد شیشه ای بودنشم همه بازیکنا احتمال مصدومیتشون هست...ولی دیماریا امسال زیاد مصدوم شد ولی سابقه ی زیادی نداره تو مصدومیت...
به نظرم بهترین گزینه همون دیماریاست...
احمد
+2 #6 احمد 1394-04-15 00:06
واقعا مقاله ی محشری بود, ممنون۰
میگن مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسه- الان حکایت ماست اگه ۲سال پیش بازیکنی با کیفیت فعلی دیماریا مد نظر بود کمتر کسی تو جذبش تردید داشت اما چون امسال از بازیکنای مصدوم خیلی ضربه خوردیم همه می ترسن بازیکنی که زیاد مصدوم میشه بگیریم
احمد
+3 #7 احمد 1394-04-15 00:19
به شخصه دیشب بعد بازی خیلی دلم به حال مسی سوخت۰ به نظر من بازیکن دوست داشتنیه اهل حاشیه هم نیست- به قصد کشت بعضی از بازیکنای حریف اونو می زنن ولی ندیدم واکنش خیلی بدی نشون بده- تک به تکا رو عالی رد میشه۰ اگه تو تیم ما بود خیلی از مشکلات ما و پپ حل میشد. (البته این نظر شخصی منه , برای نظر منطقی همه کسانی که منتقد مسی هستن احترام قائلم)
Heartland
+3 #8 Heartland 1394-04-15 01:02
کسی با جذب ستاره و بازیکن اسمی مشکلی نداره اما ی خرید 65,00 Mill. € برخلاف خط مشی باشگاه فراموش نکن داری در مورد بایرن حرف می زنی نر رعال یا بارسا.بایرن زمانی تو اوج بوده که ستاره هاش بومی بودن گرد مولر- بکن باوئر و سپ مایر دوره طلایی و ...
با این رقمی که می خوان برای خرید دماریا هزینه کنن میشه شش هفته بازیکن مستعد ازبوندسلیگا خرید اما ...
کان مقدس
+3 #9 کان مقدس 1394-04-15 11:19
ممنون بابت لطف تک تک دوستان.
با نگاهی به گذشته متوجه میشیم واقعا گاهی اوقات،گاهای اوقات لازمه دست ب ی خریدی زد.
انصافا ریسکه بزرگیه فصل رو بدون پیدا کردن ی جانشین مطمئن برا روبری شروع کنیم.
با بازگشت مصدومین،جز پست روبری باقی پست ها گرانی خخاصی نداره.
الانه بازیکن خوب هم شاید دراکسلر باشه ارزونتر که اون هم امتحان پس دادگی دی ماریا و گرِزمن رو نداره.
اتفاقا نظر من رو دی ماریاست.
این بشر فوق العادست.یعنی رئال بیشتر از راموس باید مدیون این باشه برا قهرمانیش.
بخدا برا قهرمانی باید ستاره خرید.
نگاه ب خریدامون بندازین تو سال های قبل.ب جای برنو و سوسا و ... ی بازیکن بهتر میخریدن خیلی از مشکلا حل می شد.
الانه بارسا تو رادارش آردا توران و پوگبا رو داره،ما هم باید برای مبارزه با اونا ستاره بخریم


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید!

نظرسنجی

از عملکرد باشگاه در پنجره زمستانی رضایت دارید؟

بله - 37.9%
خیر - 62.1%

نتیجه دیدار اخیر آلمان

23-03-2024 23:15 - دوستانه 2024
فرانسه 0 : 2 آلمان

نتیجه دیدار قبلی بایرن

16-03-2024 18:00 - هفته بیست و ششم
دارمشتات 2 : 5 بایرن مونیخ

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2023/24

تیم
بازی برد باخت امتیاز
1
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 26 22 0 70
2
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 26 19 4 60
3
اشتوتگارت
اشتوتگارت 26 18 6 56
4
دورتموند
دورتموند 26 14 4 50
5
لایپزیک
لایپزیک 26 15 7 49
6
فرانکفورت
فرانکفورت 26 10 6 40
7
آگزبورگ
آگزبورگ 26 9 9 35

بایرن در فصل 2023-24

کاربران آنلاین

آمار سایت

کاربران
1267
مطالب
10896
  • ما 517 مهمان و 1 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

29747755

درباره سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 1392 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران و هواداران باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون رسمی با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می‌شود.
با مدیریت و سردبیری سید علی قره‌زاده