مقالات

ورود به سایت

  • ثبت نام

در ستایش جمال و حرکات مارپیچی اش

Screenshot 2023-06-02 at 14-04-51 Slalom artist Jamal Musiala.png

FCBAVARIA.IR- به گزارش وبسایت رسمی هواداران بایرن، حریف موسیالا بودن در زمین فوتبال کاری مشکل است. مدافعان تقریباً همیشه بازنده می شوند. گاهی اوقات آنها یکی پس از دیگری روی زمین می نشینند، زیرا تمام ترفندها و فریب های او باعث می شود که حس جهت و تعادل خود را از دست بدهید. گاهی اوقات با ناامیدی پیراهنش را می کشند، به این امید که او را متوقف کنند- اما بیهوده است. او نمی افتد، توپ بین پای او می ماند. یا موسیالا با گام های سبک و آهو مانند به سمت دروازه می دود، چند مدافع مانند غبار ستاره های پشت دنباله دار به دنبال او نفس نفس می زنند. در آخرین نمایش فردی اش، او مقابل وولفسبورگ در اوایل فوریه 2023، تقریباً 50 متر به سمت دروازه حریف دوید، به داخل زد ، کمتر از هفت گرگ را پشت سر گذاشت، با حرکتی روان و غیر قابل توقف وارد محوطه جریمه شد. قدم های کوتاه برای تنظیم حرکتش، سر بالا، و بم، گل!

زمان زیادی طول نمی کشد تا یک اصطلاح جدید وارد زبان فوتبال شود: "او موسیالایی شده است." موسیالایی شدن به جای اینکه یک روش وحشیانه باشد، بیشتر یک سیلی زیبا و تقریباً محبت آمیز است، آنقدر سریع که مدافعان واقعاً ضربه را احساس نمی کنند اما با این وجود مات و مبهوت می مانند. آنها فقط متوجه ضعف خود می شوند "چه اتفاقی افتاده؟"

و او چطور اینکار را انجام میدهد؟

Screenshot 2023-06-02 at 14-04-56 Slalom artist Jamal Musiala.png

دویدن مارپیچی موسیالا، این اسلالوم(اسکی) دیوانه وار، با دریافت توپ آغاز می شود. حتی اولین تماس هم باشکوه و همیشه متفاوت است. موسیالا به سادگی توپ را دریافت نمی کند - او همزمان با آن حرکت بعدی را آغاز می کند. گاهی اوقات به قدری سریع می‌پیچد که حریف نمی‌تواند واکنشی نشان دهد. اما گاهی اوقات او فقط به توپ اجازه می دهد تا به سمت فضای خالی برود. یا فوراً بدون اینکه توپ را متوقف کند آن را به یک جهت می برد. جدا کردن موسیالا از توپ تقریباً به یک کار غیرممکن تبدیل می شود.

مدافعان پرتعداد؟ مشکلی نیست

با این حال، این تنها شروع است. همانطور که دنی شوارتز، مربی سابق تیم جوانان اف سی بایرن، یک بار در مصاحبه اش گفت، به لطف اولین لمس درخشانش ، موسیالا "می تواند یک موقعیت بازی جدید ایجاد کند". برای خودش فضا درست می کند. یا می تواند با سرعت خود به سمت دروازه حرکت کند یا با یک پاس دقیق حرکت جدیدی را برای هم تیمی هایش آغاز کند. یا، همانطور که اغلب اتفاق می افتد، مدافعان به او حمله می کنند. او می تواند بدون هیچ مشکلی از بین چندین بازیکن دریبل بزند.مثل  یک فوتبالیست خیابانی. به نظر می رسد هر ترفند، حرکت، و هر تظاهر موسیالا به طور ایده آل با حرکات حریفان سازگار است، به گونه ای که آنها به طور غریزی واکنش اشتباهی نشان می دهند و شکاف هایی ایجاد می کنند که ستاره ما می تواند از طریق آنها عبور کند. بنابراین حرکت مارپیچی او از یک الگوی مشخص پیروی نمی کند، اما همیشه جدید و منحصر به فرد است، که آن را غیرقابل پیش بینی می کند. حریفان در یک نمایش چشمگیر  فقط تبدیل به سیاهی لشگر حاضر در صحنه می شوند.

Screenshot 2023-06-02 at 14-05-03 Slalom artist Jamal Musiala.png

استعداد موسیالا از دوران کودکی آشکار بود. او در دریبل زدن به طرز باورنکردنی زیرک بود و هرگز توپ را از دست نمی داد. میکا هافمن در مصاحبه ای گفت: "تماشای بازی او در آن زمان لذت بخش بود." هافمن اولین مربی او در TSV Lehnerz بود، جایی که موسیالا در چهار سالگی شروع به ضربه زدن به توپ کرد. در زیر 9 ساله ها، او گاهی چهار یا پنج گل در هر بازی یا حتی 100 گل در هر فصل به ثمر می رساند. او در آن زمان تفاوت‌آفرین بود. زمانی که او در سن هفت سالگی و پس از نقل مکان خانواده اش به انگلیس، به ساوتهمپتون پیوست، توجه استعدادیاب های چلسی و آرسنال را به خود جلب کرد. او خیلی زود به آکادمی چلسی رفت.

رکوردشکنی نوجوان بایرن

یک کلیپ ویدیویی در رابطه با تورنومنت تیم های زیر 12 سال که در پوزنان لهستان برگزار می شود وجود دارد. موسیالا توسط دو مدافع توسط در پرچم کرنر تحت فشار قرار می گیرد. توپ مانند آهنربا به کفش او می چسبد. نفر  سوم هم می آید، اما او نیز نمی تواند جمال را متوقف کند. موسیالا وارد محوطه جریمه شده و توپ را به دروازه می چسباند. ما امروز می توانیم میراث این حرکت را در ورزشگاه مشاهده کنیم. حتی وقتی حریفان سنگین‌تر، عضلانی‌تر، تواناتر و خشن‌تر هستند، موسیلا توانایی اش را از دست نمی دهد. و به این ترتیب، پس از انتقالش از چلسی به بایرن در سن 17 سالگی، به سرعت به تیم اصلی آمد. در حال حاضر پس از اولین فصل حضورش، او به ترکیب اصلی رسیده است. او در 100 بازی 20 گل به ثمر رسانده که بیش از هر نوجوان دیگری در تاریخ FCB است. او همچنین رکوردی در جام جهانی قطر به ثبت رساند: در بازی آلمان مقابل کاستاریکا، 24 لمس توپ در محوطه جریمه حریف داشت که بیش از هر بازیکنی در تاریخ جام جهانی بود. خود او در گفت و گو با مجله 51 گفت: "همیشه باید با حریفان بزرگتر و قوی تری برخورد می کردم، برای اثبات خودم باید راه حل های دیگری پیدا می کردم و یاد می گرفتم که چگونه از بدنم در راه درست استفاده کنم."

به همین دلیل است که او در هفت سالگی ترفندهایی را از الگوهای های خود رونالدینیو، لیونل مسی و زین الدین زیدان آموخته بود. از طریق سالها آموزش مداوم در این حرکات خاص، او حرکات مخصوص خود را ایجاد کرد.حرکت مارپیچی او را به بازیکنی خاص و مقاومت ناپذیر بدل می کند.

Screenshot 2023-06-02 at 14-05-07 Slalom artist Jamal Musiala.png


موسیالا این کار را برای نمایش یا جلب توجه انجام نمی دهد. او در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی، از نسل خودش انتقاد کرد که به طور فزاینده ای رفتار خود را در زمین برای جلب رسانه های اجتماعی انجام می دهند: «بسیاری سعی می‌کنند دریبل‌ها را جوری بزنند که در فضای مجازی رسانه ای شود.» بسیار مهم‌ که بدانید «در چه مرحله‌ای از بازی مؤثر خواهند بود و می‌توانند به تیمشان برای پیروزی کمک کنند». اینکه حرکتی میلیون ها بار در اینستاگرام و یوتیوب به اشتراک گذاشته شود، برای او اهمیتی ندارد: "گاهی اوقات با یک پاس ساده می توان کارهای بیشتری انجام داد."

یک هنر موثر

دویدن های مارپیچی و هوش بازی او، موسیالا را به بازیکنی تبدیل می کند که می تواند به تنهایی بازی ها را با یک یا دو حرکت یا تصمیم تغییر دهد-چیزی که در بازی برابر کلن دیدیم- . عمدتاً به این دلیل که دفاع حریف به سختی می تواند او را از نفوذ به منطقه خطر باز دارد. اگر به نقشه شوت بازی های او نگاه کنید، می بینید که بیشتر ضرباتش را از داخل محوطه جریمه می زند. اما تنها این نیست: در پایان دویدن های مارپیچش ،او اغلب یک پاس دقیق در محوطه جریمه دیده می شود. موسیالا گل می زند و پاس گل می دهد. مهارت های دریبل او فقط هنری برای جلب توجه نیست؛ بلکه هنری موثر است و به بایرن شانسی غیرقابل پیش بینی برای تحت تأثیر قرار دادن تیم های حریف را می دهد. البته که حرکات مارپیچی موسیالا یک هنر است. آنها آثار زودگذری را روی چمن استادیوم به جا می گذارند. و با این حال آنها برای همیشه در حافظه همه کسانی که شاهدش هستند باقی می مانند - که تنها زمانی اتفاق می افتد که شما چیزی منحصر به فرد، غیرقابل مقایسه و فوق العاده زیبا خلق کرده باشید.

ویدئو (گل ها و مهارت های موسیالا)

ویدئو: گل مارادونایی موسیالا در سنین کودکی

 

سایر مقالات مربوطه

در ستایش قیصر و پاس های بیرون پایش

نظرات  

Mia san mia munchen
+7 #1 Mia san mia munchen 1402-03-12 15:17
بسیار بسیار زیبا :63: :6:
MohammadBayerni
+9 #2 MohammadBayerni 1402-03-12 15:26
آقا عالی :67:
جمال یکم خودخواهی و تک روی هاشو کم کنه، خیلی بهتر میشه.
بایرن کبیر
+5 #3 بایرن کبیر 1402-03-13 00:38
سپاس :63:
لذت بردیم


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید!

نظرسنجی

کدام مربی را مناسب بایرن می دانید؟

هانسی فلیک - 31.4%
جولیان ناگلزمان - 23.2%
روبرتو دی زربی - 2.4%
رالف رانگنیک - 3.4%
اونای امری - 1.3%
زین الدین زیدان - 27.3%
خوزه مورینیو - 7%
آنتونیو کنته - 1.3%
سایر موارد - 2.6%

نتیجه دیدار اخیر آلمان

26-03-2024 23:15 - دوستانه 2024
آلمان 2 : 1 هلند

نتیجه دیدار قبلی بایرن

08-05-2024 22:30 - نیمه نهایی دور برگشت
رئال مادرید 2 : 1 بایرن مونیخ

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2023/24

تیم
بازی برد باخت امتیاز
1
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 32 26 0 84
2
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 32 22 7 69
3
اشتوتگارت
اشتوتگارت 32 21 7 67
4
لایپزیک
لایپزیک 32 19 7 63
5
دورتموند
دورتموند 32 17 6 60
6
فرانکفورت
فرانکفورت 32 11 9 45
7
فرایبورگ
فرایبورگ 32 11 13 41

بایرن در فصل 2023-24

کاربران آنلاین

آمار سایت

کاربران
1284
مطالب
11063
  • ما 583 مهمان و 2 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

30798129

درباره سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 1392 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران و هواداران باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون رسمی با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می‌شود.
با مدیریت و سردبیری سید علی قره‌زاده