تاریخچه بایرن

ورود به سایت

  • ثبت نام

مستند صعود؛ بخش پنجم (آخر): پلی آف

Brenninger_IMA_270665.variant524x295.jpg

به گزارش FCBAVARIA.IR- وبسایت رسمی هواداران بایرن؛روز بیست و ششم ژوئن 1965.ورزشگاه برلین.اف سی بایرن با شکست 8-0 بروسیا برلین موفق می شود به بوندس لیگا صعود کند.

جمعه،سالگرد پنجاهمین صعود تیم بایرن به بوندس لیگاست.سایت اصلی باشگاه(fcbayern.de) قصد دارد تا در پنج بخش،نگاهی بیندازد به شروع این صعود تاریخی،و اینکه چگونه تیم نخست ایالت باواریا توانست فوتبال آلمان و البته دنیا را به تسخیر خود درآورد.

علاقمندان می توانند بخش نخست این مقاله را در اینجا،بخش دوم را در اینجا،بخش سوم را در اینجا و بخش چهارم را در اینجا مطالعه نمایند.

**مستند صعود؛بخش پنجم(آخر):پلی آف**

"ما با روحیه ای عظیم و غیر متزلزل پای به دیدار پلی آف گذاشتیم"سخنان فرانتس بکن بائر،مدت ها بعد از صعود به بوندس لیگا.

همانطور که در مقاله ی قبل دیدیم،بایرن از همان شروع فصل،بخت نخست در گروهش بود.حال رقبای بایرن در پلی آف این تیم ها بودند:"تنیس بروسیا برلین:قهرمان لیگ منطقه ای برلین" ، "اف سی ساربروکن:قهرمان لیگ منطقه ای جنوب غرب" و "آلمانیا آخن:نائب قهرمان لیگ منطقه ای غرب"

*29می 1965 ؛ بایرن مونیخ 2-0 تنیس بروسیا برلین*

20 هزار تماشاچی در روزی بارانی به ورزشگاه گران والدر آمده بودند تا علمکرد فوق العاده ی بایرن را از نزدیک تماشا کنند.تیم کاچکوفسکی که در هر زمینه عملکردی برتر از مهمان پایتخت نشینش داشت،با دو گل گرد مولر(دقایق 15 و 64) بازی را به سود خود به پایان رساند.این برد قرمزها را در راس گروه جای داد.

ترکیب تیم بایرن در آن دیدار:سپ مایر،کانستوادل،اولک،درچر،بکن بائر، کاپفراشمیت، نافزیگر، اولهائوسر ،مولر،گروسر،برنینگر

*5 ژوئن 1965 ؛ساربروکن 1-0 بایرن مونیخ*

بایرن در گرداب تیم حریف افتاده بود و قادر به خلاص شدن از این دام نبود.شانس های گلزنی بایرن بسبب درخشش دروازبان حریف-Dieter Haßdenteufel-یکی پس از دیگری از بین می رفت.بر خلاف روند بازی،ساربروکن طی یک ضد حمله در دقیقه ی 43،توسط امیل پوکلیتار به گل رسید؛گلی که سرانجام نتیجه را مشخص کرد.مدیر باشگاه-والتر فمبک-بعد از بازی دچار حمله ی قلبی شد.بایرن با دو امتیاز پشت سر آلمانیا اخنی قرار داشت که باید شش روز بعد به مصافش می رفت.

ترکیب تیم بایرن در آن دیدار:سپ مایر، کانستوادل، اولک،درچر، بکن بائر، کاپفراشمیت، نافزیگر، اولهائوسر، مولر، گروسر، برنینگر

*13 ژوئن 1965،بایرن مونیخ 2-1 آلمانیا آخن*

تیم مهمان مدافعینش را در جلوی دروازه ی خودی انباشته کرده بود.شوت دقیقه 16 آلفرد گلنسکی،به تیرک دروازه ی بایرن برخورد کرد تا این تیم در جریان بازی بماند.اما بایرن پیش از پایان بازی در نیمه ی اول و در دقیقه ی 40،طی حرکتی که بکن بائر انجام داد،توسط گرد مولر به گل رسید. اما در نیمه دوم و در دقیقه 58، گلنسکی کار را به تساوی کشاند.بایرن سپس هرچه در توان داشت برای پیروزی کرد و در فاصله ی 7 دقیقه مانده تا پایان،اولهائوسر گل برتری را به ثمر رساند تا 42000 تماشاچی حاضر در استادیوم غرق در شادی شوند.با این برد بایرن با 4 امتیاز بار دیگر بالاتر از برلین و اخن 3 امتیازی به صدر بازگشت.

ترکیب تیم بایرن در آن دیدار:سپ مایر،کانستوادل، اولک، درچر، بکن بائر، کاپفرشمیت، نافزیگر، اولهائوسر ،مولر، کولمن، برنینگر

*16 ژوئن 1965 ؛ آلمانیا اخن 1-1 بایرن مونیخ*

تنها سه روز بعد از شکست آلمانیا آخن،بایرنی ها باید به شمال می رفتند تا در ورزشگاه تیوولی بار دیگر با این تیم مصاف دهند.میزبان محکوم به برد بود و فشار زیادی به بایرن وارد کرد.با این وجود تیم جوان بایرن بلوغی باور نکردنی داشت و اولهائوسر در دقیقه 32 روی اشتباه مدافع تیم حریف گل نخست بازی را به ثمر رساند.اما گل دقیقه 46 فرانتس-جوزف ناکن بایرنی ها را در آغاز نیمه دوم شوکه کرد. شانس با قرمزها یار بود و ان ها سه بار توپ را از خط دروازه بیرون کشیدند و سپ مایر نقشی حیاتی ایفا نمود.جدول:بایرن 5 ،آخن 4 ،سارزبروکن 4 ،برلین 3

 ترکیب تیم بایرن در آن دیدار:سپ مایر،کانستوادل،اولک،گروسر،بکن بائر، بروتا، نافزیگر، اولهائوسر ،مولر،درچر،برنینگر

* 19 ژوئن 1965 ؛ بایرن مونیخ 5-0 ساربروکن *

45000 هوادار حاضر در ورزشگاه گرانوالدر،بدنبال گرفتن انتقام از تیم سارزبورکن بودند.بایرن از همان ابتدا توقف ناپذیر نشان داد.اولهائوسر (دقیقه ی 5) تنها گل بازی را در نیمه اول به ثمر رساند. در نیمه ی دوم نافزیگر (57) ،بکن بائر(58)  و مولر (63)،سه گل در هفت دقیقه وارد دروازه ی حریف کردند.مولر در دقیقه ی 73 گل دوم خودش را هم به ثمر رساند تا نتیجه 5-0 به سود بایرن تمام شود.سرمربی ساربروکن-یوپ دروال-بعد از این شکست گفت:"ما نمی توانستیم از ضرباتیکه بایرنی ها وارد می کردند جلوگیری کنیم.حتی اگر دو یار بیشتر هم می داشتیم باز هم کاری از دستمان بر نمی آمد.من به سرمربی تیم بایرن تبریک می گویم.این تیم جوان،نشاط خاصی در بازی اش دیده می شود.بایرن بهترین تیم گروه است و همانند تیم های بزرگ فوتبال بازی می کند و من مطئنم ان ها به بوندس لیگا می رسند."اما سرمربی بایرن هنوز قصد خیال بافی ندارد:"باید فقط بواسطه ی برد در این دیدار به ما تبریک گفته شود نه صعود به بوندس لیگا،چون هنوز موفق به آن نشده ایم."بایرن با یک امتیاز برتری نسبت به اخن 6 امتیازی،به دیدار پلی آف نهایی صعود می کند.

 ترکیب تیم بایرن در آن دیدار:سپ مایر،کانستوادل،اولک،گروسر،بکن بائر، بروتا، نافزیگر، اولهائوسر ،مولر،درچر،برنینگر

*29 ژوئن 1965 ؛ تنیس بروسیا برلین 0-8 بایرن مونیخ*

4 گل اولهائوسر(دقایق 13-16-46-88)،دو گل نافزیگر( 83-85) و گل های مولر (18)  و برنینگر(65) حکم به صعود قاطع بایرن به بوندس لیگا داد.قرمزها از حمایت 15000 تماشاچی،که بعد از سوت پایان به زمین مسابقه ریختند سود می بردند.داور-اروین استارم-سوت پایان بازی را در ساعت 17:42 دقیقه به ثمر رساند و این گونه رویای صعود به واقعیت تبدیل شد.

ترکیب تیم بایرن در آن دیدار:سپ مایر،کانستوادل،اولک،گروسر،بکن بائر، بروتا، نافزیگر، اولهائوسر ،مولر،درچر،برنینگر

*فرودگاه نوکربرگ مونیخ،تگرنسی *

در بازگشت به مونیخ،6000 هوادار در فرودگاه منتظر بازیکنان بودند.بکن بائر -آقای توپ-در توصیف این صحنه در زندگینامه اش می گوید:"هواداران که سر از پا نمی شناختند،از روی موانع فرودگاه به داخل می پریدند."در کتابی که به مناسبت هفتادمین سالگرد باشگاه چاپ شد می خوانیم:"جشنی به منظور رسیدن به جایگاهی که بایرن،حتی در سال 1963 سزاوارش بود در مونیخ برپا شد."

صف های طویل هوادران،به منظور گرامی داشت این صعود،مسیرشان را به نوکنبرگ ادامه دادند.ورنر اولک در توصیف آن لحظات می گوید:"ما آبجوی دینهارد نوشیدیم،در حالی که رئیس باشگاه به مارک Sekt علاقه داشت.این جشن دو یا سه ساعت به طول کشید و ما بعد ان فقط می خواستیم به رختخواب برویم و بخابیم."

در پایان مراسم،نئودکر رئیس باشگاه به قولی که در جریان بازی پلی آف داده بود عمل کرد:"اگر ما به بوندس لیگا راه یابیم،من دورتادور رودخانه ی  Tegern را پیاده خواهم پیمود."او این فاصله ی 27.5 کلومتری را با 500 هوادار مشتاق پیمود؛در حالیکه این شعار را می داد:بوندس لیگا،ما داریم میایم...

 

/11
رتبه بندی: /5 ( امتیاز)
:دیده شده

نظرات  

کان مقدس
0 #1 کان مقدس 1394-04-06 00:41
سعید اگر این خبرو خوندی این سایت برو:
www.fcbayern.de/.../50-years-bundesliga-promotion-part-5-the-playoffs.php
ی اسلاید شو داره بزار برا اینجا.
عکسای قدیمی هستن
Nimaking
0 #2 Nimaking 1394-04-06 03:26
ممنون بابت مقاله . لطفا سرود های بایرن رو هم قرار بدید مرسی
SaeedEminem2
+1 #3 SaeedEminem2 1394-04-07 00:18
به نظرم محاله راموس بره بارسلونا، یعنی هرجا بره امکان نداره بره بارسا
چون جدا از علاقه ای که خودش به رئال داره (که در نتیجه باید از بارسا بدش بیاد) می دونه که اگه این کارو بکنه هوادار پدرشو در میاره
درضمن به نظر من راموس ارزش 50 میلیون رو داره. همین فصل قبل رو اگه در نظر بگیریم بایرن تو خونه فقط یه گل می خواست، ولی 2 تا گلی که راموس زد نسخه بایرنو پیچید
و از اون مهم تر تو فینال بود که دقیقه 93 ورق رو برگردوند. رئال واسه رسیدن به اون جام بیش از یک میلیارد هزینه کرده بود و اگه اون ضربه سر راموس نبود کل اون یک میلیارد به باد فنا رفته بود
احمد
+1 #4 احمد 1394-04-07 01:08
واقعا مقاله عالی بود- فکر نمیکردم بزرگانی مثل سپ مایر .بکن بائر و گرد مولر از دسته پایین با بایرن بوده باشن بعد همراه تیم فاتح بوندس و جام حذفی و cl( اونهم ۳سال پیاپی ) و... بشن و برای چند سال اروپا وجهان زیر سلطه اونا باشه. فکر شو بکنین شما جای قیصر بودین و اینهمه با تیم افتخار کسب کردین و با تیم ملی قهرمان جهان و اروپا شدین. تنها بازیکن تاریخ که هم به عنوان کاپیتان و هم بعنوام سرمربی جام جهانی رو برده. وقتی مارسی تنها قهرمانی cl رو برد مدیر مارسی بود. بعد این آدم قبل بازی رئال میگه اگه من بودم تا داخل ۶ قدم حریف پاسکاری نمیکردم با شوت از راه دور و... هم میشه به گل رسید. اونوقت مربی بایرن( تو اولین سال حضورش تو تیم ) بیاد بگه تو بهتره بری برای نوه هات کتاب قصه بخونی . مگه میشهههههههه!!! مگه داریییییییییییی یم!!!!
SaeedEminem2
+1 #5 SaeedEminem2 1394-04-07 20:56
این کاستا چند سالشه؟ واقعا ارزش 35 میلیون داره؟ بازیکنی که معلوم نیست تو کدوم دارغوز آباد بازی کرده چه تضمینی هست تو تیمی مثل بایرن جواب بده؟ با 5 تا 10 میلیون بالاتر نمی شه یا بازیکن مطمئن تر مثل گریژمن گرفت؟
دیشب هم فکر کنم حدود دقیقه 70 وارد زمین شد، تنها چیزی که ازش دیدم این بود که روش خطا کردن، داور آوانتاژ داد و بعد به بازیکن خاطی کارت داد
بعد هم که پنالتی رو کوبید به آسمون و برزیلو حذف کرد !

جام ملت های آسیا بود همین چند ماه پیش که حاج صفی چپ پا اولین پنالتی ایرانو خراب کرد، یکی از بچه ها اینجا گفت بازیکن چپ پا نباید پنالتی بزنه، اینم یه گواه دیگه بود بر این ادعا


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید!

نظرسنجی

کدام مربی را مناسب بایرن می دانید؟

نتیجه دیدار اخیر آلمان

26-03-2024 23:15 - دوستانه 2024
آلمان 2 : 1 هلند

نتیجه دیدار قبلی بایرن

20-04-2024 20:00 - هفته سی ام
یونیون برلین 1 : 5 بایرن مونیخ

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2023/24

تیم
بازی برد باخت امتیاز
1
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 30 25 0 80
2
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 30 21 6 66
3
اشتوتگارت
اشتوتگارت 30 20 7 63
4
لایپزیک
لایپزیک 30 18 7 59
5
دورتموند
دورتموند 30 16 5 57
6
فرانکفورت
فرانکفورت 30 11 7 45
7
فرایبورگ
فرایبورگ 30 11 12 40

بایرن در فصل 2023-24

کاربران آنلاین

آمار سایت

کاربران
1276
مطالب
11018
  • ما 357 مهمان و 3 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

30349642

درباره سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 1392 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران و هواداران باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون رسمی با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می‌شود.
با مدیریت و سردبیری سید علی قره‌زاده